Hervey bay, fraiser island en lady elliot.  - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu Hervey bay, fraiser island en lady elliot.  - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu

Hervey bay, fraiser island en lady elliot.

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

15 November 2015 | Australië, Hervey Bay

10 november

Voordat we in hervey bay in gingen hebben we wat boodschappen gedaan. Bij de ja ja Aldi !

Camping uitgezocht ziet er prima uit. En meteen Door gegaan naar informatie desk om een tour te boeken naar fraiser island.

Dat gaat morgen gebeuren een dag tour, nu al zin in.

Terug naar de camping en leuke buren ontmoet ! Komen zelf uit Melbourne en gaven ons wat tips over Sydney waar we heen "moeten" gaan. In het gesprek kwamen we er ook achter dat ze de zelfde tour hadden geboekt morgen net als ons.

Lekker garnalen met knoflook gemaakt (lokale vis). Was goddelijk.

11 november.

8 uur stonden we klaar bij de weg om naar fraiser te gaan. Gelukkig waren we niet de enigste. Vanaf de camping ging er nog stuk of 15 mee.

Eenmaal op het bootje kwamen. We de zelfde mensen tegen die ook op de camping zaten. (Weer andere mensen dan de 'buren' ) gezellig mee geklets komen uit Oostenrijk. Martin en nikkie lief stel !

Bijna de hele tour met z'n 4e opgetrokken. Als eerste gingen er naar het centrale gedeelte. Daar stonden nog de originele bomen van fraiser. Indrukwekkend groot. Klein meertje gezien. Waar de grond van zand is. Wel grappig om te zien.. weer anders dan anders.

Daarna al Door naar buffet. Heerlijk van alles wat gegeten.

Busjes stond al weer klaar en gingen naar gekleurde zand rotsen. Onderweg nog duinen gezien hoog in de bergen.. dat soort duin verplaatst zich ook in de zoveel tijd.

Na gekleurde zand (komt Door verschillende minaralen ) naar een bootje die het niet meer helemaal doet. Ligt er al eventjes en roest weg. Onze gids vertelde ook bij iedere stop zoveel over het plekje. Gids met een hart voor fraiser !

Naar een rivier, via een houten pad liep je naast de rivier. En op de terug weg liepen wel Door het water. (Knie hoogte) en dat was heerlijk. Was namelijk best wel warm.

Onderweg kwam ik nog een slangentje tegen. Iemand zei nog die is giftig!!! Nou wel of niet giftig. Hij zwemt van me vandaan vind alles prima!

Op naar lake mckenzie waar water alleen wordt aan gevuld Door regen water. Zo mooi helder water, witte zand. Heerlijk kunnen afkoelen. Je huid voelde zo zacht aan. Maakt je paar jaar jonger haha volgens de aborigines.

Terug naar de ferry dag was alweer om.

Laag hangende zon en op de terug weg met de bus nog kangaroos gezien.

Terug op de camping nog gezellig biertje /drankie gedronken met Martin en nikkie.

Ik was harstikke moe maar ben aantal keer gestoken op fraiser. Door wat geen idee. Maar werd gek van de jeuk en niks hielp mee wat we hadden. Kort nachtje. . .

12 november

Proberen uit te slapen,rond 8 uur ben je toch wel walker omdat het zo blaf heet is in de camper. Relax opgestart. Wassen gedraaid en lekker buiten opgehangen. Zonnetje scheen lekker. Martin en nikkie hebben nog voordat ze weg gingen een bakkie bij ons gedaan. We hebben nog afgesproken om elkaar te zien ergens in Australië. Hopelijk gaat het lukken.

Naar winkelcentrum pillen gehaald voor de jeuk en andere soort zalf. Nou werkt veel beter !!!

Maar toen we terug wouden gaan regen !!!! Wij snel in de camper terug naar de camping in de hoop dat was nog droog is.

En ja hoor het was gelukkig nog droog. En is aan deze kant droog gebleven. Echt een plaatselijke bui. We hadden geen zin om te koken dus hebben we besloten uit te gaan. Ik had Australiëse steak met garnalen en scollops.

Het was heerlijke combi.

13 november

Vandaag wat geocaches opgeschreven. Eerste was al snel gevonden. Zijn op een helelange pier gelopen. Waar heel veel man en vrouw aan vissen waren. Er werd nog voor onze ogen een vis gedood. Bleek een buitenlandse vis te zijn die giftig is en alle goeie visjes opeet. Naja zag er wel vies uit.

Eventjes verder kwamen we een man tegen die vroeg of we wouden vissen. Femke heel blij ja graag. Beiden hebben we wat visjes gevangen, en de man heeft de visjes van het haakje gepakt en terug in de zee gegooid. Aan het einde van de pier wouden ze nog een haai vangen. Niet gelukt dat wij er bij waren.

Rond de middag hebben we onze luche op het strand gegeten en gezwommen.

Nog laar geocaches  gepakt en lekker ijsje genomen. Het is een goeie dag !!

Aan het einde nog gif gehaald voor de camper. We worden helemaal gek van de jeuk. Ik tel nu 35 bulten. Na het eten even ondergespoten.

Met de buurman nog op pad naar wilden dieren. Hele grote vleermuizen gezien, kikkers, padden, nacht vogels.  Mooi mooi

14 november

Op naar lady elliot island met een klein vliegtuig. Mooie vlucht allebei aan de raam kant. Na 30 min geland op een klein eilandje. Een gids vertelde waar we alles konden vinden. Snorkel spullen gepakt en zijn we gaan snorkelen. Na 5 minuten zag ik een schildpad zo gaaf. Eventjes mee gezwommen maar toen ging ie weg. Dit was zo mooi. Verschillende visjes gezien, koraal zee stèren. Toen ging om kwart voor 11 de glazen boot. Daar kon je in het midden alles zien. Zo mooi. Verschillende schildpadden gezien en grote scholen vissen. Ook mochten we in de buurt snorkelen. Adembenemend ! Zo veel leven in de zee en mooi gekleurd. Kapitein van schip heeft nog foto's van ons gemaakt. Helemaal mooi. Toen weer terug aan land om te luchè.

Vergeet ik me camera op de boot .!!!grr die lag veilig boven. Dus na de luche zou ik hem terug krijgen. En dat klopt kreeg hem terug. Gelukkig eng idee dat ie daar lag.

Daarna rondleiding gehad op het eiland. En bijzonder vogel gezien die alleen maar op 4 eilanden broed. Red Thail island bird.

Daarna bij visjes voeren gekeken. Veel verschillende soorten gezien.

Toen was de dag helaas voorbij. Hadden zeker langer willen blijven hier!

Vlucht terug mochten we beiden voor zitten. Ik mocht eerst. Zo zo zo mooi. Bij het stijgen verschillende schildpadden en visjes gezien. Mooie vlucht met prachtig uitzicht !!

Toen we landen bij andere dorp ging fem voor zitten en mocht ik achterin en had been ruimte wouw. Kon zowat liggen.

Mooie foto's kunnen maken omdat zo helder was met laag zonnetjes.

Bij de camping nog wat eten klaar gemaakt. We hadden vers vlees gehaald maar het rook niet meer lekker. Heel jammer maar we hebben het weg gegooid.

Vannacht heeft het heel erg gestormd ! Heel veel regen en onweer.

15 november

Bij de buren lag er vanmorgen een hele plas waar eendjes in zwommen. Gelukkig niet in hun tent. Afscheid genomen en Facebook Namen Door gegeven.

En we zijn weer op weg richting het zuiden.

Bye bye beautiful hervey bay !

Links rijden gaat erg goed! Het is alleen soms de hoogte van de camper waar je veel aan moet denken en dat je even wat langer bent dan normaal. Voor de rest gaat het erg goed.

Kilometer teller staat nu op 3065 km wat we totaal hebben gereden.

Dikke kus van mij !!

• 15 November 2015 - 05:15

Wimpie:

Bedankt voor dit mooie verhaall...dikke kus terug,,,toppie...

• 15 November 2015 - 11:42

Martin:

Weer veel gezien en meegemaakt, tot een vliegtuig besturen aan toe.
    Ik had het al op facebook gezegd, dat zwemmen komt zeker door de stuurkunsten van je in het vliegtuig.
    Goed dat het warm is bij jullie, kan je lekker doorwarmen voordat jullie weer terugkomen. hier storm en regen, niet lekker.
    Maar de winter komt er aan volgens de ´´geleerden´´.
    Groetjes uit Oudkarspel en houd hem nog maar een tijdje goed links.

• 15 November 2015 - 13:04

Henny En Theu:

Wat weer een leuk verslag, wat een belevenissen allemaal! Zo te lezen nemen jullie je tijd goed mee en ondernemen veel interessante zaken. Ga vooral zo door. Het zal nog een hele kluif zijn om als je weer thuis bent alles op schrift te krijgen. Daar zijn jullie natuurlijk al goed mee bezig door jullie verslagen. Goed reis verder en graag tot horens/lezens.

• 15 November 2015 - 22:20

Ellen:

Zo hey...ben er even goed voor gaan zitten, mooi verhaal hoor....echt zooo leuk om te lezen hoe jullie je avonturen beleven. Fijn dat jullie ook de zon weer mogen begroeten en met een kleurtje thuis kunnen komen (inclusief bulten, blij dat je nu goed spul heb er voor of tegen moet ik zeggen dan...) ook leuk dat jullie zo in contact komen met andere reizigers maar ook met die visser en jullie je daar aan gewaagd hebben. Wat een mooi avontuur met het vliegtuig en wat gaaf om met zo'n schildpad te zwemmen!! Gelukkig heb je je camera weer veilig in bezit!! Ook hier dus weer regelmatig wel een regenbui die zorgen voor eigen vijvertjes voor de tent bij de buren, ook bijzonder met de eendjes erin haha Fijn dat het links rijden jullie goed af gaat, jullie hebben er al heel wat kilometertjes erop zitten, maar nog meer (veilige) km te gaan, goede reis verder, love you, dikke kusss XXX

• 16 November 2015 - 20:30

Oma.:

Weer een prachtig verhaal.Jullie maken leuke en mooie dingen mee.Geniet er nog Maar heerlijk van.Liefs Oma kus.