Eerste paar dagen op tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen op tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen op tasmanië

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

24 Oktober 2015 | Australië, Hobart

21 oktober.
Geland in het mooie tasmanie in horbat. Met een bus zijn we naar de stad gegaan. Daar hebben we een informatie gebouw opgezocht. We hebben een tour geboekt voor 5 dagen. Met een groep van 22 man en vrouw. Morgen begint het.
Daarna zijn we onze hostel gegaan. Opgeknapt en zijn we naar een restaurant gegaan. Bij een steakhouse zijn we naar binnen gegaan. We moest alleen ongeveer half uur wachten. En het rook zo lekker. We mocht groenten enz zelf pakken. Toen kregen we ons biefstukje. Oh en wat was ie lekker!!! Heerlijk onze buiken vol gegeten. Terug naar hostel gelopen en spullen ingepakt omdat we morgen vroeg worden opgehaald.

22 oktober
6uur uit bed. Lekker vroeg. Om 7 uur werden we opgehaald. Stukje rijden kwamen we aan bij watervallen. Stuk door bos gelopen en watervallen gezien. Zag er echt prachtig uit..
Toen naar stclair lake gegaan. Daar hebben we gelucht. Het zag er zo rustgevend uit. Dichtbij was er een dam genaamd Cynthia !!!
Naar klein dorpje gegaan strohan daar naar een hostel. We zitten in een groep sommige zitten in een hostel andere in een motel. We hebben een leuke groep ! Erg gezellig en van verschillende afkomst.
Lekker een bbq met de groep.

23 oktober
Hebben we extra bijgeboekt een cruise. Andere deel van de groep ging lopen. Had allebei willen doen maarja dat gaat niet. Cruise begon regenachtig. Gelukkig zaten we droog binnen. Vuurtoren gezien met heel veel rosten er om heen. Zag er adembenemend uit. Daarna bij een eiland aangemeerd om stukje geschiendins te horen over dat eiland. ! Helaas regende het... terug op de boot en zijn we tussen regenwoud gevaren. En ook aangemeerd. En een klein stukje doorheen gelopen. Zag er mooi uit en behoorlijk dicht ! Terug op de boot konden we aan buffet beginnen. Daar lag ook zalm. (Daar waren we ook langs gevaren. Een zalmkwekerij leuk om van dicht bij te zien. ) zalm was echt heerlijk vol van smaak heerlijk !! Onderweg terug naar het dorpje. Zijn we aangemeerd bij hootzagenrij. Daar zagen we Hoe het vroeger alles werd gedaan qua hout zagen haha. Logies.

Terug naar hostel en voor het eerst voor onz zelf gekookt. Tortilla met carbonada. Wat Chinese meiden waren ook aan het koken. En ik kon aardig wat tips aan hun geven. Wist blijkbaar veel handige tips. Kreeg af en toe applause haha. Zijn erg leuke meiden.

Gezellig avondje gechilld.

24 oktober

Vroeg uit de veren. 5.15 ging de wekker al. We gingen om 6.20 weg. Vannacht was er ook licht te zien. Alleen het was bewolkt dus weer snel omgedraaid.

Onderweg naar een cradle Mountain. Was 2.5 uur rijden om daar te komen. Op 2 na zijn we met z'n alle omhoog gelopen. Was erg gezellig met verschillende gepraat ge lachen, aangemoedigd. Was een leuke trip. Met een uitzicht wooouww !!!!

5 wombats gezien. Geen idee hoe je het schrijft. Waren zo schattig.

Eenmaal beneden zijn we naar laucenton gereden.

Daar hebben we een gezellig oud huis als hostel. Met femke en 3 andere meiden op de kamer.

Vanavond hadden we ook voor ons zelf gekookt. Biefstuk met aardappeltjes en sla!

Vandaag maar eens weer de was gedaan. Nu hebben we wasmiddel gekocht. Ooh ruikt weer lekker !! Alleen dachten we dat we 2 dagen onze kleren konden drogen maar nee... morgen vroeg gaan we al weg

Afgelopen dagen staan de meeste foto's op me camera en op facebook. Die krijgen jullie ooit te zien.

Byebye xxx

• 24 Oktober 2015 - 14:40

Wimpie:

Leuk verhaal Meisje....Leuk van die chineese meiden...
    Zie je maar weer het is toch een apart volk...Maar ja dat kunnen ze ook van ons zeggen...
    Bedankt weer voor jullie verhaal...
    Groetjes...doei doei...

• 25 Oktober 2015 - 07:07

Henny En Theun:

Leuk verslag. Fijn dat jullie het naar de zin hebben, word er een beetje jaloers van! Verhaal ziet er veel 'smakelijker' uit met gegeten gerechten. Bedankt! Gr. H&T

• 26 Oktober 2015 - 10:17

Monique:

Hi Cynthia! Wat een leuke belevenissen allemaal. Nog veel plezier daar! Groetjes

• 26 Oktober 2015 - 19:44

Martin:

heee meiden, leuk weer te lezen van jullie.
    Foto´s staan er genoeg op faceboek, ook van die wombats al.
    Zo een hollandse hap met biefstuk en zo is best wel lekker tussen al die aparte dingen door denk ik.
    Groetjes en lekker verder genieten.

• 27 Oktober 2015 - 18:41

Ellen:

Wat laat je ons weer meegenieten, leuke verhalen, lekker vroeg op, niet zo vreemd dat je moe bent en in de bus in slaap valt haha leuk om zelf eten te maken en tips aan Chinezen te geven!! Wat gaaf om al die beesten in het wild te zien en wat een gaaf uitzicht bij die groepsfoto bóven op de berg!!! Wow!!! Jammer dat je wasje niet kon drogen. Nou ja...ook dat komt wel weer goed xxx