Chiang RaI. Golden triangle en long necks - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu Chiang RaI. Golden triangle en long necks - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu

Chiang RaI. Golden triangle en long necks

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

15 Oktober 2015 | Thailand, Chiang Rai

14 oktober
Onze eerste dan in chiang RaI zijn we opzoek gegaan Hoe we bij de 3 landen punt komen. Uiteindelijk hebben we goedkoop. 1.20 €p.p. voor ruim 2 uur rijden.
Eenmaal daar was het mooi gezicht om te zien dat Laos, Myanmar zo dicht bij elkaar liggen. Klein rivier zit er tussen. Zelfs in de verte konden we China zien !!
Toen zijn we naar de tempel gegaan boven op de berg. Was ruim 300 meter omhoog lopen. En het zonnetje scheen lekker.
Daar in de tempel zijn we de toerist gaan uithangen en foto's gemaakt.

Nog 150 meter hoger had je uitzicht punt. En ja als je er nu toch bent. Wij omhoog gelopen en wie zien wel daar......

De gids van gisteren, hij was zo verbaasd dat hij ons zag. OS het eigenlijk ook wel zo'n groot land. Maar toch. Vroeg nog Hoe we er gekomen waren. Nou met een goedkoop busje !

Toen ben ik alleen omhoog gelopen voor een ruïne tempel.

Daarna zijn we richting bus gelopen. En terug naar chiang rai.
Avond eten hebben we alleen bij wat drukke en goed uitziende restauranten gedaan. Vertrouwde qua eten niet veel meer..

15 oktober
Long neck staan op de planning. We konden de zelfde bus nemen. Eerst wouden we soort van tuc tuc nemen. Die wou het doen voor 500thb nou we wouden het niet meer doen voor 200 nou dat kon echt niet. Ik zeg dan niet we kunnen nu met de bus voor 30 op alleen heen. En maar Door jammere en achter ons aan lopen. En toen zei ik take it or leave it !!!! Doei.

Met de bus werden we afgezet. En was het nog 2 km. We kijken elkaar aan en zeggen doen we wel even hahaha !! Nou.. met rui. 35 graden was het behoorlijk zwaar. Een maal bij het dorpje konden wel 300 thb betalen om er in te komen.... oké... dat werd niet in het boekje verteld.

Wel zielig allemaal verschillende culturen en als laatste de longneck. Wat ziet dat er zielig uit. Zelfs kindjes van misschien net 1 jaar hebben al zo'n ding om. Een meisje vroeg of ik op de foto wou. Nou oké ook al vind ik het zo sneu. Heb er wel wat geld gegeven.

Toen we rijden richting hotel wouden vroegen we of hun een taxi wouden bellen. Nou dat werd allemaal lastig en moeilijk. Oké we lopen wel terug.
Wij net dat dorpje uit kwamen er 2 meide op een scooter en mochten we achterop !!!! Hoe lief

We werden aan de grote weg afgezet en wouden geld geven. Nou dat wouden ze niet hebben. Meerder keren aan geboden maar nee ze reden al weg. Wat was dit kleine stuk met de brommer fijn !!!! Nog nooit zo Dank baar geweest

Terug Namen we locale taxi 20 thb op waren we kwijt. Oh oh al die andere afzetters wouden er gewoon te veel geld voor hebben.

Vanavond zijn we nog over nacht markt gelopen. Deze was wat kleiner dan chiang mai. En stuk rustiger qua bevolking ! Je kon gewoon normaal lopen en niet elk kraampje moet je wat kopen. Stuk vriendelijker.

Daarna terug naar ons hotel om al vast beetje intepakken, omdat er morgen terug vliegen naar Bangkok..

Owja liepen langs winkeltjes. Zien we ineens een winkel vol met doodskisten. Kan je al vast je eigen kist uitzoeken en oppimpen thuis. Vreemd om te zien.

Tot snel weer
Kusxxxx

• 15 Oktober 2015 - 20:01

Martin:

Leuke dingen weer meegemaakt lees ik. de foto´s al op facebook gezien, die ´´halsbanden´´ blijven dus niet bij jullie zitten.
    Heerlijk dat afdingen en dan gewoon weg lopen en nog goedkoper kunnen reizen.
    Goeie reis naar Bangkok.

• 18 Oktober 2015 - 20:50

Ellen:

Jullie raakten helemaal bedreven in het vervoer, haha doe je goed!! Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent geworden omtrent het eten, al denk ik dat zwemmen in de rivier meer de boosdoener was. Al met al hebben jullie super leuke, ontroerende, mooie dingen meegemaakt. Zo'n drielandenpunt met China op de achtergrond, geweldig!! Het enige wat ik hier ver zie zijn de windmolens bij het strand van luna haha en dan het wandelen in die hitte, kan me dan voorstellen dat je dankbaar bent wanneer je een lift ( achterop de brommer) krijgt, hoe lief is dat!! Leuk om te lezen weer xxx