De wandel schoenen worden vol op gebruikt! - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu De wandel schoenen worden vol op gebruikt! - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu

De wandel schoenen worden vol op gebruikt!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

27 November 2015 | Australië, Blackheath

24 November,
goh wat was het koud vannacht. We hadden voor het eerst alle ramen dicht. In de middag zijn we naar nationaal park gegaan (goulburn river) en hebben we een wandeling gedaan bij de drip. Was een mooie wandeling, erg warm maar prima te doen. Met veel geklim en geklouter. Aan het einde was er een berg / kloof waar je het zag druppelen uit de stenen, en in een riviertje kwam.. Veel hagedissen gezien.
Toch onze gas tank moeten vullen, redden het helaas niet meer tot aan Sydney.
In de avond wouden we het dorp in om even drankje te doen. Er was precies niks te beleven. Ja een pub met tl-lampen niet erg gezellig. Toch maar ijsje gegeten bij de Mac.

25 November
Richting wollemi nationaal park kwamen we ja wel een echt grote jukkel van een slang tegen. Gelukkig was het al rijdend en ree ik er bijna over heen.
Toen dachten we dat we er bijna waren. Maar nee, we moest nog 3 kwartier op onverharde weg rijden..
Daar aangekomen moesten we betalen. We hadden net niet gepast, en we kregen 2 dollar van een meneer. er was namelijk niemand van het park. Je moets het in een envelop doen en klaar. Toen wezen lunche zagen we de buren lopen met peddels. Wij vragen waar je ze kan huren (kayaken). Nee dat kon niet meer, oké dan maar niet. Wij ons omkleden om te gaan zwemmen. Kwam hij naar ons toe lopen. Jullie mogen wel die van ons lenen!! nou top natuurlijk. We zijn naar dam gepaddelt en weer terug. Het was heerlijk met het warme weer om beetje af te koelen, en wat van de omgeving te zien.
In de avond ( het was nog licht) gingen we het eten klaar maken. En tijdens het maken waren er al veel vliegen maar man toen eten klaar was en we qouden gaan eten was niet normaal hoeveel vliegen. Echt heel veel !! Camper maar onder het gif gespoten en zijn we daar gaan zitten.
Na eten nog long necked turtles gezien! Heel klein en schatig. Ook veel walabi's gezien groot en klein en ook vlak bij de camper. Possums gezien. Het was super om mee te maken. Voor het slapen gaan maar even naar de wc. Mochten zak lamp gebruiken van de buren. Die was toch wat beter. Op de terug weg heb ik femke nog nooit zo hard horen gillen. Bleek dat er possum soort van geluid maakt om zijn territorium te bewaken. oh oh was zo grappig. (een ook nog vollen maan)

26 November.
We wouden eerst naar lithgow maar de buren zeiden dat het beter was om naar Blackheath te gaan. Doen we dat. Daar op de camping ingecheckt en zijn meteen door gereden naar centrum. Waar ze niet veel hebben en het best prijzig is. Daarna naar informatie point toe om te kijken voor vandaag om te wandelen. Zitten nu al in de bleu Mountains. De mevrouw vertelde een mooie route wij er heen bleek dat de 20 min omlaag lopen was maar 2.5 uur omhoog. Was een behoorlijke klim, blij dat ik echte wandelschoenen mee heb. Het was wel echt heel mooi !! Terug weg viel het wel tegen.
Punten die we hebben gezien:
-govetts leap lookout
-Evans point lookout
-grand canyon circuit walk (deels)
In de avond zijn wel lekker uit eten geweest. Hadden we wel verdient !! Het was in een bistro heel huiselijk en gezellig met op de achtergrond..... live kerst muziek. zucht...
De zon was zo mooi zijn we nog naar de Kanimbla valley gereden en bij lookoutpoint het uitzicht bekeken. En ook dit was zooo mooi. Met de laag hangende zon !! En terug gereden want ik wil liefst niet met het donker rijden.

27 November.
Vandaag gaan we weer wandelen. Eerst bij de informatie centrum gevraagd welke route het beste is. Dat was de pulpitrock walk. 1.5 uur heen en zelfde weg weer terug. Wij er heen, en het is echt heel mooi. Wie dit allemaal leest zou eigenlijk ook hier heen moeten gaan. Bijna alle plekken waar we zijn geweest !

Onderweg nog water val gezien. En over riviertje gelopen. We liepen langs de klif dus niet echt berg op berg af. Wel een beetje maar niet zo erg als gisteren.
super gaaf het uitzicht. alleen maar rots en boompjes. Terug weg ging femke door haar enkel. Schrok me dood, straks ging ze nog de boes boes in. Maar het viel mee Gelukkig.

Fish and chips gehaald. Wouden we dat eten bij de camper. Helaas was het niet te eten !! jammer. Bij de buren was er een kindje gevallen. En er kwam best veel bloed uit. Wij helpen want de lunch was toCh niks. Konden de wond lastig oordelen. Maar het was gestopt met bloeden. En er kwam een dikke ei op. Toch maar geadviseerd om naar ziekenhuis te gaan. Om er even naar laten kijken Door een arts. Toen ze weer terug kwam, zat ie heerlijk koekie te eten. En ging het goed en was er niks ernstigs.

Morgen gaan we naar Katoomba. bleu Mountains van de andere kant bekijken. ben benieuwd en ook naar wat wel gaan lopen. Want de benen doen pittig zeer haha.
Nog maar een week en zitten we al weer in de vliegtuig en is de avontuur al weer bijna om.

kus kussss

• 27 November 2015 - 12:26

Wim:

Wat maken jullie toch leuke dingen mee..Moet best wel eventjes lachen om je verhaal..echt komische.. Jammer dat het bijna voorbij is..maar wat hebben jullie genoten...
    Bedankt voor het verhaaal...was erg grapig en mooi natuurlijk...
    xxxxxxxx

• 29 November 2015 - 11:09

Martin:

Wandelschoenen hebben jullie toch mee om te gebruiken, zouden eigenlijk al bijna versleten moeten zijn.
    Stijve en pijnlijke spieren hoort er ook een beetje bij, je weet waar het vandaan komt.
    Een hoop beesten gezien weer die je hier niet snel zal tegenkomen.
    Groetjes weer uit Oudkarspel en houd hem nog even links.

• 29 November 2015 - 15:25

Henny En Theun:

Zo, jullie maken heel wat mee. Hopelijk lukt het jullie om geen overstekende dieren aan te rijden.
    Het wandelen wat jullie doen staat mij ook wel aan. Moeten wij ons hier maar behelpen.
    Geniet nog maar even van het mooie weer en mooie zonsondergangen. Deze week is er hier veel water gevallen en was er veel wind. Momenteel opkomende zuidwesterstorm met weer veel regen en er is code oranje gegeven door het KNMI.
    Deze reis is nog niet zo slecht gepland door jullie. Houden zo!