6.5 uur gereden naar merinbula - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu 6.5 uur gereden naar merinbula - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Cynthia Beilschmidt - WaarBenJij.nu

6.5 uur gereden naar merinbula

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

01 November 2015 | Australië, Merimbula

Vrijdag 30 oktober.

Was vannacht harstikke koud en in de ochtend zweet je zowat je caravan uit. Uit gecheckt en zijn weer onderweg richting yanakie. Prima weg om te rijden was niet al te druk op de weg. Voor het eerst getankt.

Paar uur later kwamen we aan.

Ze vroeg nog hebben jullie gereserveerd. Uhmm nee ow nou het is public holiday dus druk blabla. Mochten 90 dollar betalen voor 2 nachten met stroom. Is hier redelijk duur.

Kwamen we aan bij ons staan plaats. Vol met zand. Zwart zand, dat betekend dat alles vies wordt. Wat wel mooi is dat we 2 stappen van het strand af zijn. Met allemaal verschillende papegaaien en andere mooie vogels.  Blijkt op deze camping een hele familie te zitten waarbij veel een connectie hebben met Nederland.

Bij een stel opa en oma hebben we koffie gedronken erg gezellig leuke verhalen gehoord. En boden ons aan om laatste ochtend in de ochtend nog even koppie te doen.

Zaterdag 31 oktober

Trick or trey !!!vandaag is het helloween. Het is hier veel meer aan de gang dan in Nederland. Vandaag zijn we naar Wilson promontory gegaan. Heel mooi park. Met wilde dieren en mooie stuk wandelen.

Aantal skippys gezien wombats en bijna soort van egel plat gereden. Gelukkig niet geraakt !!

Bij wiskybay hebben we stukje gelopen naar het strand. En het was super mooi. Helaas was het vandaag een regen achtige dag en zijn we niet meer gaan lopen.

Planning was voor vandaag om pannenkoeken te maken. MaarJa we hebben niet een pan zoals thuis. Dus het mislukte goed.. snik. Naja dan maar soep gemaakt...

Zondag 1 november.

Als een blok geslapen heerlijk !!

Spullen ingepakt en zijn werk nog even naar opa en oma gegaan om een bakkie koffie te doen. Het was te merken dat ze het heel gezellig vonden en het erg jammer dat we weg gaan. Nog hun mail gekregen om te laten zien waar we wonen.

We rijden op de a1 richting merinbula en daar een nachtje slapen om dat morgen. Weer omhoog te gaan. Richting wollongong om daar 2 nachtjes te slapen.

Zitten op een mooie camping maar we gaan weer vroeg weg.

Rijden valt ons alles mee. Alleen de wegen wat bij ons 80 is is hier 100. En snelweg is hier ook 100. Wel heel veel doden dieren aan de weg kant. Groot klein maakt niet uit.

Heb vandaag onderweg wel een leguaan overzien steken. Echt een mega groot ding !!!!

Spreek jullie snel weer

Owja Hoe hoger we komen hoe warmer het wordt ! Jeeje

Kus kus

• 01 November 2015 - 12:26

Geertje:

Leuk om jullie stukjes te lezen. Geen heimwee, vraagt opa? Veel plezier verder. Geertje

• 01 November 2015 - 14:09

Henny En Theun:

Laatste foto's even bekeken, wij krijgen er ook zin in. Leuke camper om te zien! Is de benzine/diesel ook zo duur als bij ons? We hopen maar van niet. Wij wensen jullie veel veilige kilometers toe.

• 01 November 2015 - 17:38

Martin:

Gaat helemaal goed daar down under zo te lezen.
    Warmte, ach je went er wel aan.
    Als je zo een dier dood rijd, mag je die dan mee nemen voor op de bbq????
    Geniet lekker verder en houd hem goed links.

• 02 November 2015 - 04:12

Cynthia Beilschmidt:

Haha geen idee. Lijkt me geen strak plan. Je weet nooit wat het beest met zich mee draagt :p okal klinkt het wel lekker.. koop het wel in de supermarkt.

Ja heimwee is hier en daar wel aanwezig. Niet veel.
    Het is hier op zo veel plekken zo mooi dat je het dan ook beetje vergeet.

Bezinnen is hier ongeveer 1.25 dollar. Dat is wel goedkoper dan in Nederland. Maar wel nodig hier. Met berg op berg af, verdampt de bezinnen Haha.

• 04 November 2015 - 16:12

Ellen:

Jullie rijden heel wat af!! Hoeveel km of miles hebben jullie tot nu toe al gehad? Logisch hoor dat heimwee af en toe opspeelt, maar laat je door die gedachten maar niet gek maken, zoveel moois als daar zie je in ons kikkerlandje niet en als je straks eenmaal thuis bent, moet je weer aan het werk en is het koud...denk je...ooooohhh was ik nog maar in Australië!!!! Haha Dussssss.........geniet volop!!! Mooie dingen zien om het vervolgens weer aan ons te laten zien, heerlijk is dat, leuke mensen ontmoeten! Goed bezig!! xxx